2013. január 3., csütörtök

Új év – új blog



Sziasztok!

Az újévi fogadalmak közül az egyik a blog indítása. Ezennel ez le is tudva, de azért megpróbálom/megpróbáljuk még pár hónapig/évig vezetni is. :)


Aki nem ismerne minket, annak egy rövid kis bemutatkozás:



A két blogíró – Zimler-Guóth Zita és Zimler Zsolt – Ausztráliába vágyódó magyarok.
Zsolt 32 éves IT Business Analyst (az ausztrálok szerint), Budapesten egy német cégnél minőségbiztosítással, szoftver dokumentálással és európai irodákban program kezelés betanításával foglalkozik. Emellett igyekszik sportolni (most épp az aikido terén újra), IT világhoz híven online játékokat játszik, s szeret moziba járni, továbbá remekül főz (amiért Zita nagyon hálás).
Zita (azaz én, úgyhogy most áttérek E/1-be): 29 éves vagyok, környezetkutatóként végeztem, de gyógyszerészeti törzskönyvezőként helyezkedtem el, s azóta is hasonló munkakörben dolgozom, tápszerekkel nemzetközi cégnél. Én a fitness-szel próbálkozom, remélem, majd a lovaglás is összejön újra, valamint szeretek zenét hallgatni, táncolni, olvasni, s szívem csücskei az állatok.
2009 júliusában ismerkedtünk meg, s tavaly tavasszal házasodtunk össze.

Röviden talán ennyit bemutatkozásként. És amiért blogot írunk: MEGYÜNK AUSZTRÁLIÁBA!!!

Reméljük, ez a blog segít majd másoknak is, nekünk is ezen messzi országgal kapcsolatos dolgok átgondolásában, illetve a barátaink, ismerőseink követni tudják, mi is történik velünk.
Még nem tudjuk pontosan, melyikünk miről fog írni, de esélyes, hogy a jogi részeket Zsolt fogja taglalni és (előre is bocsánat érte) én leszek, aki érzelmes történetekkel traktálja majd az olvasókat.

De hol is kezdődött?

Én már pici kislány koromban kinéztem egy utazási iroda katalógusából egy utat, amire sejtettem, hogy nem hamar jutok el. Akkor még nem teljesen tudtam, mennyi is a pénz értéke, de látva a többi úticél árait, sejtettem, hogy ez bizony sokba kerülhet... Az út egy 20 napos ausztrál túráról szólt repülőjeggyel, szállással, reggelivel, talán egy napos idegenvezetős városnézéssel és egy halom fakultatív programmal, az összeg pedig 7 számjegyű volt már akkor is. Így lemondtam róla akkor, de azóta is évente eszembe jutott, hogy egyszer de jó lenne, ha mehetnék.
Zsolt majd talán elárulja, hogy mikor jutott először eszébe ez az ország, mert ez nekem sem teljesen világos, de a cél egyezik :)
A „magyar helyzetet” a napi gazdasági és politikai híreivel nem kell senkinek sem bemutatni. Mi még a szerencsések közé tartozunk, mivel van saját lakásunk, autónk, bútoraink, mindketten dolgozunk és nem kapunk felszólításokat se banktól, se szolgáltatóktól. A mindennapi megélhetés még nem okoz gondot, s talán egy gyerek felnevelése se okozna, de...
Mindketten szeretnénk, ha több gyerekünk lehetne, s ha nem csak az iskoláig, egyetemig tudnánk őket támogatni, hanem szükség szerint tovább is, esetleg lakást vehetnénk nekik, s emellett nyugdíjas korunkban nem kellene a számlák befizetésén aggódnunk. Esetleg én még otthon is maradnék a gyerekekkel hosszabb ideig...
Úgy éreztük/érezzük, hogy mindezt Magyarországon nem tudnánk összehozni vagy csak súlyos megszorítások árán.
Az ország helyzete, a jövőbeli terveink, ismerőseinknél látott nehézségek ellenére tavaly februárig nem mondtuk azt, hogy menni akarunk. Egymást közt sem emlegettük, nem olvasgattunk célirányosan, hogy máshol mennyire jó, s csak sok sikert kívántunk a távozó ismerősöknek.
Aztán egy reggel (vagy délután, ez már régen volt) olvastam egy cikket. Blog volt az is, ötletelgetés, de utolsó cseppnek épp elég. Megjelent az új Alkotmány, ami nem lett volna nagy baj, de a blogban ötletként szerepelt az Alkotmányba foglalt nyelvújítás gondolata. Olvasgattam, hogy hogyan kellene írnom a nevem, hogyan kellene újra tanulnom az anyanyelvem, s annyira ügyesen volt megírva a cikk, hogy sajnos még reálisnak is tűnt. Akkor mondtam azt, hogy inkább megtanulok egy új nyelvet, mint újra a magyart, s néztem Zsoltra, hogy mi lenne, ha lépnénk elfelé. Csak annyit kérdezett, hogy hova, én meg rávágtam, hogy Ausztrália.
Ekkor derült ki, hogy ő már gondolkodott a külföldön való munkán, letelepedésen, de látta, engem sok szál fűz ide, s nem akart bántani. Még ő sem tudta, hova, mivel Európa az EU gazdasági helyzete miatt kiesik (illetve Németországban kapna is azonnal jó munkát a jelenlegi cége anyavállalatánál, de én nem beszélem a nyelvet, s már kétszer adtam fel a német nyelv tanulását), USA meg kizárva több okból is. Viszont Ausztrália szerinte is jó ötlet: az angolt elvileg beszéljük (tudom, ott nem ugyanaz), dolgozni akarunk, ráadásul az IT szakemberekben hiány van, s a hírekben sem tűnik fel gyakran az ország, mivel nincsenek rémhíreik. Amit az elmúlt évben világsajtóban hallottunk: eltűnt Happy Feet, vadkecskét csalogattak ki Melbourne központjából, ősi barlangrajzokat találtak, elfogták az egyik keresett bűnözőt (egy embert ölt meg, ezzel már toplistás), magyar származású ausztrál milliomos meg akarja építtetni a Titanicot és a Jurassic Parkot, a miniszterelnök diplomáciai látogatás során elesett. És talán ennyi.
Így aztán elkezdtünk utánajárni, tényleg jó lehet-e, s ha igen, hogyan, mi módon mehetünk.

Elsőre ennyi.
Igyekszünk majd időrendet követni a történésekben, de az első posztokban ez biztos nem jön össze, mivel kb. másfél évet próbálunk összefoglalni. 

Még nem tudom, mikor jelenik meg a poszt, mert előbb megvárjuk a vízumot, bejelentjük a rokonoknak (mégse a netről tudják meg a terveket), s utána lesz látható... de én már várom, hogy valaki olvassa vagy legalább olvashassa, mert az azt jelenti, hogy megjött a vízum...

Zita